Головний екзаменатор наших учнів – це життя. Наскільки вони будуть адаптованими до соціального середовища, здатними оперативно приймати правильне рішення в нестандартних ситуаціях, вмітимуть аналізувати й контролювати власну діяльність, залежить насамперед від школи. Метою навчально – виховного процесу на сучасному етапі є формування таких рис особистості, як прагнення до духовної і фізичної досконалості, здатність до творчості, свідомого вибору, самоорганізації, цілеспрямованості, вміння спілкуватися з різними людьми у різних життєвих ситуаціях. Продуктом школи є людина, особистість, тож наше завдання складається у тому, щоб створити умови для розвитку і самореалізації учнів, задоволення його запитів і потреб, засвоєння знань і умінь, розвиток потреби постійно поповнювати знання протягом життя, виховання для життя в цивілізованому суспільстві.
Компетентність – це оволодіння знаннями і досвідом настільки, щоб уміти розмірковувати про що – небудь, висловлювати свою думку і діяти. Кожен навчальний предмет має безмежний потенціал для розвитку основних компетентностей учнів. Які ж шляхи формування основних компетенцій учнів на уроках української філології?
Соціальна компетентність
( виховання активної у суспільстві особистості, що вміє
приймати рішення, робити свідомий вибір, брати
відповідальність, спрацювати у команді, адаптуватися до
змін у суспільстві):
- Стимулювання діалогічного спілкування з різних соціальних тем
( «У бібліотеці», «На співбесіді з роботодавцем», «У транспорті»тощо);
- Написання творів типу «Якби я був директором школи…»,
« Як я міг би змінити країну на краще…»;
- Інсценізація уривків з соціальних драматичних творів ( «Хазяїн»
І.Карпенко – Карого, «Хіба ревуть воли..?П.Мирного);
4. Залучення учнів до шефської роботи ( проведення екскурсій для
молодших школярів, літературних свят);
- Проведення елементів тренінгу соціальної активності ( «Чи знаю я
свої права?», « Здоровий спосіб життя»);
- Формування засобами предмета патріотичних почуттів, поваги до
історії, традицій народу, рідної мови та державних символів.